Sider

mandag, august 31, 2009

Innflyttingspresang

Hva gir man til noen som har det meste? Ja, sånn bortsett fra en flaske vin eller en eske konfekt eller blomster og slikt?

Jeg konkluderte med at noe hjemmelaget måtte passe bra. Til en bolig man nettopp har flyttet inn i... Hva med grytekluter?
Som tenkt så produsert.

Jeg har strikket disse i hundre prosent bomull på pinne 4,0 og det gikk med nesten to nøster. De er strikket slik at de blir like på begge sider, bare speilvendte i fargene. Og for å få det hele litt mer spennende er mønsteret speilvendt på de like fargede sidene - om dere skjønner?

Det var en veldig morsom teknikk dette - å strikke slik at det blir to rettstrikkede sider. Og jeg likte måten gryteklutene lå i hånden på, så jeg tror jeg nesten må kjøpe mer garn og strikke slike til meg selv også.

Siden jeg også likte selve teknikken og resultatet så må jeg vel se litt på hva mer jeg kan strikke. Etter hvert. En av de som hadde bod på Renneburmartnan strikket barneluer i denne teknikken - og det var hos henne vi (mamma og jeg) kjøpte oppskriften på hvordan dette skulle gjøres.

Hm... Kanskje mine søsken trenger grytekluter til jul??

1 kommentar:

  1. Fine! Og grytekluter får man aldri nok av. (Minner meg på at svigermor ba meg om å lage grytekluter til seg for lenge siden. :flau:)

    Sånn dobbelstrikking er stilig, jeg også må prøve mer på det. :jupp:

    SvarSlett