Sider

tirsdag, april 22, 2008

Skjerf og tøfler

Jeg er ferdig med Lurens skjerf.
Det ble litt kort - hadde ikke mere garn igjen - og litt tett. Det siste i følge brukeren selv. Han syntes det virket kompakt og lite mykt ogluftig (derav 'tett') så det er vel lite sannsynlig at han kommer til å bli en stor tilhenger av det.
Så hva skal jeg gjøre med det???

Jeg tror at inntil jeg kommer på noe annet lurt så blir skjerfet liggende som et reserveskjerf.

Men det var morsomt å strikke i slike striper, så det kommer jeg til å gjøre flere ganger. Jeg må bare huske på at bunnfargen krever minst dobbelt så mye garn som variasjonsstripene. Det er derfor det er variasjon i stripene fra start (lengst til høyre) til slutt (lengst til venstre).

Jeg har startet på tøffelproduksjonen igjen. Det er maaaaaaange som ikke har fått tøfler enda - inkludert meg selv, Luren og Stesønn.

Dette er et par herretøfler.
På bildet ble fargene en smule blasse, så jeg prøvde å ta nytt bilde - litt nærmere sånn at eventuelle strikkefeil skal vises ekstra godt...

Jeg vet ikke helt - hver gang jeg skal velge farge til disse tøflene så står jeg der - foran garnhyllene - og ser og ser og ser. Og klarer ikke å finne noen flotte fargekombinasjoner! (Nå kom jeg på en akkurat da - oransje og rosa. Og rosa og rød. Og oransje og rød...)

Men det er jo da mangel på fantasi og kreativt fargesyn som gjør at det ble blått og grønt.
Noen andre fargevalg kan sees her - det var forrige runde med tøfler.

Etter såpass mange tøfler som jeg har strikket så blir det litt restegarn. Jeg er ennå ikke sikker på hvilken farge mine tøfler skal ha - så det kan like gjerne hende at de blir en usalig blanding av alle restene. Eller så blir garnet til votter. Eller hansker. Eller noe annet. Jeg er ikke ferdig med å gruble ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar