Sider

tirsdag, desember 26, 2006

Endelig ferdig med julegaver!!

Da er julegavene endelig ferdige, og de er åpnet av mottagerne. Og på bildet til høyre kan deler av produksjonen sees - i alt fra såvidt påbegynt status til ferdig status.
Oppsummering av produksjonen:
4 par herretøfler.
5 par dametøfler.
3 par barnetøfler.
= 12 par tøfler totalt.

Garnet som er brukt er PT2 og Rauma Finull. Mønsteret finner dere på side 28 i Gerd Fjellangers "Strikk og Tov"
Og så er det strikket:
1 skjerf - som vist tidligere.
3 skåler - som vist tidligere.
Og det er sydd en slåbrok - også vist tidligere.

Og slik ser de altså ut - årets "Temmelig hemmelig.
Dette er to sett til dame og ett sett til herre.
Svigerforeldre og deres ektefelle fikk beige med rustbrun (herre) og rød med grønn/hvit (dame).

Et annet sett - herre og dame.
To og to par ble strikket med like farger, men fargen på kantstrikken foran er ulik - som dere kanskje ser. Dels for å nytte garnet fullt ut, dels for at de som muligens treffes skal kunne skille på tøflene sine. (Brødrene mine og deres respektive.)

Det høres ut til at mottagerne er fornøyde med gaven også. Og det er jo hovedsaken - er det ikke?
Min ene lillebror hadde få kommentarer - bortsett fra at det var min feil at han var så varm på beina - kunne jeg ikke ha lagt inn airconditioning i dem?? Han forutsatte ellers at det fulgte serviceavtale med på tøflene.
Hans eldste datter hadde sett på at mamma'n åpnet gaven fra oss først, og når hun så hva moren fikk (svigerinnetøflene er mørke- og lysegrønne) hadde hun sagt "ååååå!!!!! Jeg vil også ha!!" Heldigvis fant hun jo et par tøfler i sin julegave... ;-)
Den jeg var mest sikker på å treffe riktig når det gjaldt farger, var yngste niese. Er det ikke rosa eller lilla, så er det guttefarger... Nå er visstnok lyseblått også akseptert - sammen med bamser, sommerfugler, dukker og babytannbørster. Hun er tre, snart fire, og kommet i en aldeles herlig alder for tanter.

Årets julegaver gir meg litt blod på tann da - jeg får jo lyst til å lage mer julegaver, særs når de blir så godt mottatt. Får høre med slekta hva som ellers er nyttige gaver å få av typen hjemmeprodusert.



1 kommentar:

  1. For en produksjon! Virkelig imponert! Ønsker dere en fortsatt god romjul :-)

    SvarSlett