Sider

fredag, desember 28, 2007

Mislykka. Litt mislykka.

Da har jeg avsluttet mitt kurvprosjekt. KurvprosjektER er vel mer riktig å si. Fire stykker har jeg prøvd meg på.

Og disse ble ikke til julegave - det er de ikke egnet til. Vel, kanskje de to siste da, men ikke de to første. Som vist her, så ble de bare helt utrolig rævva - og ikke er det noe poeng i å prøve å berge dem på noe vis heller. Tror de havner som leke til Lørva på ett eller annet vis etter hvert.

Dette er kurvprosjekt nr tre. Lys blå m grå kant.
Det ble ikke så aller verst, men den er ikke tovet nok tenker jeg.

En kraftig runde i vaskemaskinen tror jeg vil gjøre seg - er ikke så innmari pent når jeg snur den den rette veien og vi ser strikkemaskene inni.

Kanten er strikket i mye tynnere garn som ikke tover - jeg håper effekten til slutt blir bra.

Strikkeprosjekt nummer fire. Restegarnsprosjektet.

Denne er den som er størst av alle kurvene - og den tåler i alle fall en runde i vaskemaskinen! Så det skal den få. Jeg er bare ikke sikker på om det blir på 60 eller 70 grader...

Kanten på denne er også strikket i tynnere garn som ikke tover.
Og som dere ser, så harjeg markert overgangen fra bunn til vegg med en omgang vrangstrikk. Omgangen er tatt mens det var skifte av garnfarge, så den ble litt mer markert enn den ville vært til vanlig. Jeg likte effekten av det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar