Sider

mandag, desember 31, 2007

Godt nytt, og takk for det gamle.

Så er det siste dag i 2007.

Jeg skal ikke ha noen årsgjennomgang - til det har deler av året vært for såre, tunge og sorgfulle for meg.

I stedet vil jeg dele litt av de vakre tingene jeg har fått se i det siste - frostmønster på bilen min fårfvære representanten for all rim og frost vi har hatt i desember. Julestemningen kom uten sne, men med tåke og trær med centimetertykke rimlag på seg.
Bakke, trær og biler er nå som om det var midt på sommeren - uten sne, frost og rim. Solen skinner på alle de tingene vi må ta tak i utendørs til våren og sommeren.

Lørva har nytt at vi har vært hjemme i juledagene. Hun er aldri helt klar for å stå opp i åtte-, ni- eller titiden. Det blir en tur ut for å tisse og så skal det soves mer. Og samtidig utnyttes at vi er tilgjengelige - så det skal soves på fanget.
Siste fredag i året måtte jeg en tur innom jobb. Min kjære skulle være hjemme, og Lørva skjønte fort hvilket fang som var tilgjengelig den dagen. De var slik et vakkert syn, og jeg ble bløt om hjerteroten av de begge.
Kan kanskje nevne at vi i romjulen kunne feire bryllupsdag. Tre år har vi vært gifte, og jeg angrer ikke. Har glemt å spørre Luren om han angrer da... *hmm* Men jeg tror ikke det - vi sitter fremdeles tett inntil hverandre når vi er på besøk, vi holder hverandre i hånden når vi går tur og vi tar ofte oppvasken sammen.
Alt i alt så har Bobbelur det godt for tiden.

Håndarbeidsmessig er jeg litt mer bekymret da. Er det tegn på at man begynner å bli strikkegal dersom man står og strikker fremfor middagsgrytene?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar