Sider

fredag, juni 01, 2007

Helg. Home alone

Det er fredag i dag.
Bildet her viser at jeg ikke bør ta helg så veldig tidlig - jeg har mer enn nok å rydde opp i og få tatt unna av det som ligger på pulten min. Alt er ikke lagt der av meg da - av en eller annen grunn havner papirer som ingen vet hva de skal gjøre med, hos meg.
Det som ikke vises her, er alt som ligger av e-poster på pc'en min. De må det ryddes i.
I tillegg har jeg en perm med innkommende fakturaer og bankbilag som skal gjøres noe med, og noen pakksedler og...
Det er kanskje greit at Lørva ligger hjemme i dag?
Bortsett fra at det er ikke greit likevel... Hun har det sikkert helt greit, men så lenge jeg ikke kan sjekke så vet jeg jo ikke det. *sukk*
Vi var en tur hos veterinæren i går. Lørva hylte av og til på en måte som fikk meg til å skjønne at hun hadde vondt. Litt stryking avslørte at det var det høyre bakbenet som var vondt, og jeg kunne relatere det til et fall vi hadde for en stund siden. Jeg snublet over hundehinderet med henne i armene - og falt så lang jeg var. Lørva hylte, jeg hylte, Lørva løp avgårde på tre ben og Lurenm kom løpende til og lurte på hva som hadde skjedd. Jeg er ikke tøffere enn at jeg begynte å gråte - for jeg var skikkelig redd for Lørva samtidig som jeg hadde slått meg kraftig. Han løp etter valpen, fikk tak i henne og trøstet og mente å kunne se at selv om hun hadde haltet litt med en gang, så gikk hun normalt på alle fire straks etter. Jeg har i ettertid prøvd å følge med på henne, men det har ikke vært tegn på at noe har vært galt. Før i går. Så vi kjørte til veterinær for å få det sjekket, og det er ikke brudd i alle fall. Han ba oss holde henne mest mulig i ro i to uker og komme tilbake om det ikke var blitt bra.
Siden buret jeg bruker til henne når jeg er på jobb er litt lite, er det bedre å la henne ligge hjemme i det store buret - da holder hun seg i ro og vi har ingen løping og herjing på flisegulvet her.

Luren er denne helgen på 'utflukt' i forbindelse med et verv, så det blir en helg med bare meg og Lørva. Hva gjør man så når man har huset for seg selv?? Jeg har planer om å lage meg en koselig middag - der det passer med gratinerte poteter av typen Meny-lagede - og å se deler av første sesong Bones. Ut over det... skal jeg jobbe litt ekstra, rydde bittelitt i huset og spille dataspill. Det siste har jeg ikke gjort på evigheter.
Av en eller annen grunn så skal liksom ikke damer spille dataspill - vi skal konsentrere oss om hus og hjem og unger og... og om å få ferdig et hus som er under oppussing. *grmf* Jeg har ikke lyst til å være flink og effektiv - jeg vil leve et godt liv som passer meg og ikke alle andre.
Det er bare det å kunne gjennomføre det... Bobbelur er ikke så veldig flink til å passe på seg selv sånn sett egentlig - bare det at jeg ble liggende såpass lenge pga ryggen er bevis nok. For jeg skulle jo bare passe på at... og så måtte jeg bare...
Det at jeg gjør så mye for å tekkes andre er noe jeg har oppdaget mer av i det siste. Jeg fikk meg liten en på trynet av det, og jeg får meg vel noen flere trynesmell før jeg har skjønt alt.

Så home alone i helgen blir en øvelse i å gjøre det som er lystbetont og moro for meg. Det inkluderer faktisk å dra på et 'stevne' for cairnterriere til søndagen - det har jeg innmari lyst til.
I tillegg skal jeg spille musikk. Høyt og bråkete.

Jeg gleder meg!

5 kommentarer:

  1. Hørtes ut som en flott hjemme-alene-helg-plan! Det er det jaggu lenge siden jeg har hatt... Denne helga skal jeg 'bare' ha 2 barn hjemme da, blir litt annerledes det også, og med mann borte skal nok mor danse litt på bordet i kveld hvertfall. *knegg* Her blir det hvitvin, ostepai og noe snop! Nam!
    God helg! :-)

    SvarSlett
  2. Kos deg i helgen du!

    "fordi du fortjener det"

    SvarSlett
  3. *Applauderer* ;oD

    Ha en superduper "gjøre-alt-Bobbe-liker"-helg!

    *klemme*

    SvarSlett
  4. Kos deg i helgen, Bobbelur! Du er nok ikke alene om å like å spille på PC, men har nok rett i det du skriver.

    SvarSlett
  5. Jeg hadde en kosehelg. Tre maskiner med klær og litt oppvask tok jeg, men utover det ble det bare pc-spilling (Diablo II - tør ikke starte på WOW, Iryl..) og kosing med Lørva. Og tur på Cairn-treff - veldig hyggelig.

    Men jeg fortjente vel egentlig bedre middager enn det ble... sånn er det når jeg ikke har lyst på mat. *sukk*

    SvarSlett