Sider

tirsdag, juni 05, 2007

Status

Ryggen min: Jeg har vært hos kiropraktoren igjen. Han er veldig fornøyd, og det er jeg også. Til tross for at jeg ikke har gjort øvelsene. Ryggen min har gode og dårlige dager, men jeg er mye bedre enn første gang jeg var der.
Jeg hadde skikkelig vondt noen dager i forrige uke, men turen til roesnterapeuten min hjalp utrolig mye da. Jeg har nå fått en liten pekepinn på hva som kan være noe av årsaken til at jeg har vondt.

Lørva: Hun er i dag hjemme alene for tredje dag. Vi var litt spente på hvordan det ville gå i går, selv om det gikk veldig bra på fredag.
Det ser ut til å gå kjempebra. Lørva er søvnig når jeg kommer hjem, men det er ikke noe å si på humøret. Hun krever litt mer oppmerksomhet og aktivitet, men annet er ikke å forvente.
Hun fikk hilst på to av søstrene sine på søndag da. Vi var på cairnarrangement på søndag, og jeg fikk med selvsyn se at jeg ikke trenger å være redd for at hun ikke får nok mat. Jeg må visst heller begrense matinntaket hennes...
En annen ting jeg må gjøre, er å finne en aktivitet som engasjerer henne mentalt. Det ser ut til at hun liker å trene - i alle fall når det er godiser involvert - og hun har skjønt mye til å være så lita, synes jeg.

Badet: Er ikke ferdig. Jeg vet ikke når det blir det heller, for vi vet ikke når det kommer noen rørlegger... *sukk* Helgens besøkende må altså ta til takke med kjellerbadet. Jaja.
Vi har i det minste fått ny taklampe på plass.

Håndarbeid: Jeg kjøpte noe stoff og noen perler sist torsdag. Mer enn det har jeg ikke gjort. Lørva tar liksom førstepri, og når hun i tillegg stikker av med garn og strikketøy og... Jeg har noen bursdagsgaver jeg skulle hatt ferdig. Noen gardiner skulle vært lagt opp. Noen skulle vært sydd. Klær skulle vært reparert. Det blir med tanken(e).

Hjemmet ellers: Pinnsvin er observert opptill flere ganger. Skikkelig morsomt.
Rabarbraen vokser som et uvær - jeg tror jeg skal prøve meg som husmor og lage noe av den en av dagene.
Gresset og brenneslen og ugresset vokser også enormt mye. Gresset var blitt så langt at det hadde begynt å frøe seg, og da klør jeg i nesa med en gang. Skikkelig ille langt hadde det blitt. Skulle nesten tatt bilde av det hele, for midt oppi gresstustene kunne vi se nesten hvitt i hvitt med hvite 'baller'. Det kalles visst løvetann...

Gubben: Luren kom tilbake fra turen sin på søndag. Han var veldig fornøyd - og hadde kjøpt seg ny duppedings - avansert digitalkamera. Ikke noe lite og snertent kamera, men det viktige er jo at han er fornøyd. Han var vel ikke like fornøyd i går da kona ble et troll av typen Hormonella Barbarella, men senere på kvelden ble verden lysere igjen. Han kom inn - svett og varm som en gamp som hadde løpt veddeløp - etter å ha klippet masse gress rundt om på tomta, og fikk en kald og våt klut plassert både her og både der. Så ble han beordret til å sette seg med bena i en bøtte med vann (ikke varmt, siden han var så varm fra før) og grønnsåpe. De hælene hans er noe av det verste jeg har sett. Tror bare at Femie sine er verre... tørre og sprukne er de. Fotbad og masse fuktighetskrem etterpå, og Luren var i godt humør igjen. Kona var også i superhumør, for Lørva lot henne klippe klørne på forpotene uten mye protester.

Bobbelur: Det er mye tenking for tiden. Hva vil jeg gjøre med livet mitt? Hvor skal jeg videre? Hvorfor sitter jeg fast i gamle mønster?
Alt går for det meste på jobb, jobbrelatert eller hva jeg kunne tenkt meg å jobbe med. Ikke at jeg ikke trives her jeg er nå, men... jeg føler det er feil sted for meg å være.
Så hvordan finner jeg det rette stedet? Jeg må jo for svarte helv... finne ut hvilken retning jeg skal gå i først, og jeg ser ikke et jævlade veiskilt noe sted...
Jeg brukte helgen nokså mye til å kose meg. Kose meg med Lørva og med dataspill. Verri nais. :-D Og just nu koser jeg meg med musikk på øret - Queens of the Stone Age. Musikk på øret er veldig... jeg nyter det. Veldig.

1 kommentar:

  1. Bare innom for å ønske dere ei flott helg med TusenTuppene! Skulle ønske jeg kunne fått både i pose og sekk, men jeg skal skåle med dere i morra kl 22! :-)

    SvarSlett