Sider

tirsdag, mai 22, 2007

Gøy på landet

Nå som vi har flyttet ut av byen dukker det stadig vekk opp små ting, små opplevelser og gleder som gjør meg enda mer fornøyd med å ha flyttet.
I går malte vi på platene som skal settes opp på baderomsveggene. Oljemaling => mye griseri når plater skal flyttes på => må bruke white spirit etterpå.
Luren var først ferdig og først ut av kjellerbadet. Jeg fulgte hakk i hæl, men mens han tok turen innom "plenen" for å plukke opp Lørva sine leker så gikk jeg rundt.
Et par meter fra trappa måtte jeg snu meg og se - for det raslet så veldig bak meg. For andre gang i mitt liv fikk jeg se et pinnsvin - spræll levvanes!! Jeg måtte jo ta bilde av det - og det var utrolig moro å sitte der og studere det litt.

Pinnsvinet gjemte seg bak søppelkassene denne gangen. Første gang jeg så pinnsvin hadde det gjemt seg i thujahekken i innkjørselen vår.
I tillegg har Luren tatt opp en liten filmsnutt sent en kveld med to pinnsvin som kom ut under terrassen vår og gikk over veien.

På søndag kveld stod jeg ute sammen med Lørva. Hun var i 'innhegningen' sin for å gjøre fra seg. Det var skumring og varmt og deilig ute.
Mens jeg står der ser jeg et skygge som flyr opp og ned og frem og tilbake mellom meg og baderomsvinduet. Skyggen flyr ikke så høyt, så jeg lurer nesten på om det er en sommerfugl, men så flyr den litt for fort til det. Og helt lydløst. Jeg følger den en halvt minutt eller så før den stryker forbi meg - knappe halvmeteren fra meg. En liten flaggermus! Helt rått så bra!

En kveld der vi ikke setter på tv, radio eller musikk kan vi sitte i stuen og kjenne på roen og stillheten som er i huset og i området.
En solskinndag vi går tur blir vi hilst på av naboene i andre enden av gata vår.
En ettermiddag vi er ute i hagen sammen med Lørva blir vi invitert over gjerdet til naboen.
Søndagsturer på en times tid - på rolige veier - og plutselig opplever vi modellflyging (med modelljagerfly) og turmarsjer i løpet av en og samme time.
De er ikke de store tingene som gjør oss så fornøyde - det er de små tingene som sammenlagt blir en stor ting for oss. Vi kommer til å trives veldig godt i det nye huset - og Stesønn synes det er Gøy på landet når han kan besøke bonden borti høgget. :-)

3 kommentarer:

  1. Sånt no' ha'kke de i by'n!
    Nei, det har de ikke.

    "De er ikke de store tingene som gjør oss så fornøyde - det er de små tingene som sammenlagt blir en stor ting for oss. "
    og livet er fullt av slike små ting om man bare klarer å legge merke til dem.

    Det virker som dere har gjort et riktig valg her! :-D

    SvarSlett
  2. Pinnsvin er søte små skapninger - helt til de finner det for godt å ha HØYLYTT sex like utenfor soveromsvinduet ditt *knegg* Tro meg, de lager MYE lyd!! De skriker og stønner og rasler og peser...

    Utenom det er det hyggelig at dere tar dere tid til å glede dere over de små ting i livet :o) Her flyr også flaggermusene forbi på kveldstid - og kanskje snapper de opp noen av alle de insektene vi har her, hehe...

    SvarSlett
  3. Vi har også pinnsvin, men flaggermus har jeg ikke sett siden jeg var liten jentunge.
    Høres ut som dere trives, kanskje dere til og med vil sette pris på lydene de lager etter hvert?

    *gliser*

    a-lo

    SvarSlett