Sider

lørdag, november 02, 2013

Odin sin tur

 Endelig har jeg fått litt alenetid med mamma! Hun satte de to andre igjen hjemme og så gikk vi tur, bare oss to. Det var deilig skal jeg si deg! Vi gikk oppover der hvor vi har gått før og der det har vært så masse deilige hvite ulldotter å jage bort. Jeg kjente lukta etter mange av dem men så ikke en eneste en!
Mamma var litt glad for å være sammen med bare meg tror jeg også, for i dag gjorde vi sånt som vi sjelden gjør ellers - vi gikk utenfor stien. Gosj så masse deilig ulldott det lukta der! Men som jeg sa så fikk jeg ikke sett en eneste en.

Vi gikk ikke helt opp der vi bruker å snu denne gangen. Mamma sa at hun syntes klatringa vi gjorde var trim nok. Herregud da - hun kjenner jo meg - det er aldri nok! Jeg kan klatre og klatre og klatre og... Men jeg fikk godis da. Jeg gikk ved siden av mamma og så veldig intenst på henne og brukte sånn derre tanketriksing på henne og da måtte hun gi meg godbit. Det er ikke alle gangene hun skjønner hva jeg mener da, men innimellom er mamma litt smart.

Og tenk, hun er av og til litt så masse smart at hun har ommøblert i stua. Så når hun nå sitter der hun oftest sitter så er det mulig for meg å legge meg ved siden av henne! Å sove sammen med mamma er nemlig det beste. Aller helst i senga hennes også. Mamma sjøl påstår at hun ikke sover så godt når vi er der alle sammen, men det er jo ikke noe problem vel? Det er jo bare å plassere de to andre på kjøkkenet og så får jeg sove i senga?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar