Sider

fredag, desember 13, 2013

Håndarbeid.

 Jeg har gjort en innsats på håndarbeidsfronten i det siste, selv om jeg ikke har blogget så mye. Grunnen til at jeg ikke har fått blogget er mangedelt, men dels fordi min kjære mobil streiket og måtte på verksted.

 Men jeg har strikket ett par nattlester til en venninne som hadde bursdag. De ble ferdige, men ikke helt tørre til dagen hennes.
Garnfargen ble kjøpt med tanke på henne faktisk, hun elsker denne fargen.
 Og jeg har påtatt meg et oppdrag også, nemlig å hekle et teppe likt som det jeg gav bort i bryllupsgave.
Her ligger lappene på kjøkkenbordet i Bø. Jeg la dem utover for å plassere dem og så samlet jeg de sammen og hektet de ihop med tråd sånn at jeg har dem i rekkefølge pr rad.
To rader er ferdighekla, og akkurat nå hekles de to radene sammen.

Her ligger lappene samlet i et digert fruktfat. Utrolig flotte farger!
Jeg har også strikket ferdig disse lestene. Det har tatt meg lang tid å få dem ferdige, men jeg likte mønsteret. Jeg tror den største utfordringen med det spesifikke mønsteret er å få opplegget pent. Det skal nemlig startes på tåtuppen, og det har litt lett for å bli litt for løst når første omgang er ferdig, men litt for stramt i det jeg skal til å strikke den første omgangen.

Må forske litt mere på dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar