Sider

søndag, januar 06, 2013

Genser til lille

 Vi har hatt noen dager som har vært kalde før jul.

Rick er liten, tynn og har tynn pels. Så han har trengt genser, og jeg har trengt å få ordnet en som passet.
For problemet med slike som Rick er at det som er å få kjøpt i butikk passer dårlig. Oppskrifter på gensere passer egentlig heller ikke til hans kroppsform, så denne gangen har jeg strikket og målt på han.

Genseren er ikke optimal, men den er fullt brukbar.
 "Stå pent og se lengtende mot horisonten? Klart jeg kan!"

Og han i bakgrunnen? "Her lukter det godt. Åh som det klør i nesa mi!"

Jeg har med vilje strikket lang hals på genseren. Den neste blir muligens litt lengre i halsen, den blir litt videre i bena og får ikke ribbestrikk fra jeg feller og bakover mot halen.
To fine gutter på tur. Få dem til å se samme veien? Bare å gi opp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar