Sider

torsdag, november 08, 2012

Kong Vinter dro forbi

i all hast for noen dager siden. Jeg dro på meg nok klær og godt fottøy og tok med hundene en tur i skogen bak boligfeltet vårt. Det var ikke mye snø, men nok. Nok til at det ble flott å gå, flott å se på trærne rundt oss og en fin tur.

Forleden kveld gjorde vi noe helt annet. Det var vått på veiene og frosten kom på besøk. Det var mørkt før jeg hadde mulighet til å gå med hundene, og nok en gang kledde jeg på meg nok med klær. Rick fikk også på seg en ullgenser, og utover alle klærne våre fikk vi alle på oss refleksvester. Jeg tok på meg hodelykt og så gikk vi i mørket langs veien. Flott opplevelse det også faktisk. Det er som om vi er vi vår egen lille boble, og gutta må enda mer bruke nesen enn til vanlig. Det fikk jeg også merke godt et par ganger - de holdt på å dra meg ned i grøfta der de plutselig oppdaget noe som luktet herrrrlig. Jeg tror det må ha vært mus. De er begge tidvis ekstremt ivrig på å snuse i det litt høye, tørre gresset, tidvis skal det også graves.


1 kommentar: