Sider

fredag, september 09, 2011

Veskeorganisering

 Jeg har lenge irritert meg over at jeg må grave meg gjennom innholet i veska mi hver gang jeg ikke finner noe, og at jeg ikke helt enkelt kan bytte veske etter humør. For jeg må ta ut av veska om jeg vil bruke en annen, sortere gjennom hva jeg skal ha med meg over til den veska jeg vil bruke, og så ender jeg alltid opp med diverse innhold spredt utover i flere vesker. Ørten lypsyler - en i hver veske - for eksempel. Eller leppestidft i en og leppeblyant i en annen. Og har jeg nå klart å få med meg kortholderen og pengeboka, eller ligger det igjen i den veska jeg la igjen hjemme???
Det er til å bli tussete av.

Da mamma og jeg dro til Madeira tidligere i år, hadde vi mellomlanding på Kastrup. Der så jeg det smarteste jeg hadde sett på lenge - en liten 'pose' med masse lommer utenpå, og så litt sånn dra-igjen-snor på toppen. Det viste seg å være en søik sak jeg hadde savnet - en dingsebomsedings som jeg legger de viktige tingene i, og så holder veska seg organisert og det er enkelt å bytte veske. Dumme meg kjøpte ikke en slik.

Så da måtte jeg til å sy selv, og surfet på internett og lette i det vide og brede etter noe som kunne funke.
Jeg har prøvd en slik som dette nå. Den skal egentlig syes med vliesine på baksiden av begge stoffene. Det hadde jeg ikke - det ble brukt en gammel håndduk som jeg quiltet litt.

Og jeg har hatt denne organiseringsdingsen i veska noen dager nå, og jeg kan bare konkludere med at den funker dårlig. Veska er for stor så den bare ramler rundt om og tømmer ut alt den har. Enten må jeg sy en som er større eller så må jeg sy noe annet. :) Så nå er jeg en erfaring rikere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar