Sider

tirsdag, oktober 26, 2010

Noen hundevideoer

Vi har hatt Muffin på besøk her i ei drøy uke. Det gir noen utfordringer - og de jeg har hatt lettest for å dokumentere er når vi går tur. Så her føler en snutt fra en tur for en uke siden:



Jeg lurer på hvor mange ganger jeg gjentar "Kom så går vi" og "Kom igjen - vi går!" i løpet av de fem kilometrene vi går.
Den første turen ble en smulie slitsom, og jeg ble en smule sinna. Sint på Odin som skulle herje med Muffin så snart han fikk anledning til det og sint på Muffin som skulle gå i hælene på meg konstant sånn at jeg viklet meg inn i båndet hennes. Men øvelse gjør mester, sant, så her er to snutter fra turen vi hadde i dag.





Når jeg slutter å filme første gang så er det fordi jeg må separere de to. Odin som startet. I tillegg kom det bil bakfra og traktor - best å være trafikksikker med hundene da.
De gikk ellers mye bedre i dag. Jeg legger merke til at det blir ikke den kjappe farten som jeg gjerne skulle hatt, men jeg får trimmet litt i det minste og hundene er sosiale uten å skulle herje/sloss. Med tiden kan vi vel sette opp farten litt mer tror jeg.

I går skulle jeg egentlig filme Odin som satt i sofaen og var misunnelig på Muffin. Hun hadde et griseøre som Odin svært gjerne ville ha, og da hjelper det ikke å gi dem hve sitt. Nei, det er akkurat det som den andre har som er det beste. Odin satt og sutret, pratet, peip, skravlet og ga på alle mulige verbale måter uttrykk for hva han mente. Dessverre tenkte jeg ikke på å filme det hele før han hadde oppdaget noe ute som ikke var helt regulert i henhold til Odinstandard. I stedet for prating får dere høre Odins form for knurring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar