Sider

torsdag, august 28, 2008

Souvenirs

In English Please!

Joda, jeg har da shoppet da jeg var på den tidligere nevnte Rennebu-martnan. Shoppet litt ymse ting har jeg.
Dette er en litt stor kaffekopp. Håndmalt av ei dame i Trondheimsområdet. Den kjøpte jeg som gave til Luren - og den fikk han da jeg kom hjem.

Jeg falt litt for stilen på fuglene. Hun får aldri det samme uttrykket på dem, og disse to er... Ikke akkurat superblide, nei.

Den inni koppen - han ser sinna ut. Årntli vrang og arg.
Han utenpå... Kan ikke si at han er våken. En litt sånn mårragretten kar nesten.
Det var kopper med blide og søte fugler, men - jeg kan ikke kjøpe det jo! Liker at det er mer futt og fres - og denne koppen har futt og fres i uttrykket.

Jeg har også kjøpt garn. Merino-ull fra Leine Merino. Planen er at dette skal bli et sjal av en eller annen type, men jeg er ikke helt sikker på hvilket mønster jeg skal begynne på. Får lete litt på Ravelry kanskje?

Fargene på garnet er nesten overmettede synes jeg. Og de går i høstlig rødoransje. Jeg er virkelig spent på hvordan fargene fordeler seg på sjalet når jeg strikker.

Vanligvis er jeg ikke så glad i oransje. Men i det siste har det blitt fargen jeg har brukt likevel... Den grønne - som jeg vanligvis liker - er på mange måter litt 'flat' for tiden - kanskje jeg trenger ornasje energier rundt meg ;)


2 kommentarer:

  1. Den koppen var jo superkul!

    SvarSlett
  2. Blir du lei av det rødorange, tar jeg over! Jeg elsker den fargen!!

    SvarSlett