Sider

torsdag, august 28, 2008

Maskemarkører gitt bort

In English Please!

Forrige helg var jeg på Rennebu-martnan sammen med mamma og ei håndarbeidsvenninne av henne. Og siden det har begynt å bli en vane at vi utveksler oppskrifter og teknikker dersom vi har lært noe nytt, tenkte jeg at hun sikkert hadde god bruke for en omgangsteller. Så jeg laget en - i ca samme materiale som jeg laget en til meg.

Men - det er jo litt morsomt å sitte sånn og pusle og fikle - så laget like godt en ekstra til henne. Med fiskesnøre og plastperler sånn at den skulle bli lett om hun skulle henge den på strikketøyet.

Og så måtte jeg jo lage maskemarkører til henne også. Disse fire er wire og ymse perler, de fire store er faktisk fra et av hennes gamle smykker. Smykket ble ødelagt så hun gav meg bitene i tilfelle jeg kunne bruke dem til noe. Det har jeg jo gjort! ;)

Disse er i glass. De er litt tunge siden det er glass, men fargerike og vakre. Og de er like mine egne - bare i litt andre farger. Eneste ulempen er at de lett hekter seg fast dersom garnet har lett for å splitte seg.

Egentlig skulle jeg bare lage to sett a fire stk maskemarkører til henne. Jeg har litt problemer med å stoppe når jeg først setter i gang... Snøre og plastperler er disse laget av. Etter litt eksperimentering fant jeg løsningen på hvordan feste alt slik at perlene ikke løsnet - og så laget jeg disse til mamma.

Hun var veldig nysgjerrig på hvordan man skulle bruke disse duppedingsene, og når jeg fikk forklart det så lurte venninna på om jeg laget for salg også. Det har jeg jo ikke tenkt på - og ikke vet jeg om det er noen interesse for det heller. Så om jeg får ånden over meg skal jeg lage noen flere - om det blir for salg eller presanger vet jeg ikke ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar