Sider

onsdag, august 27, 2008

Organisering på arbeidsplassen

In English Please!

Ja - altså arbeidsplassen hjemme altså! For lenge har jeg sett på sånne strikkepinnemapper - og lenge har jeg tenkt at en sånn burde jeg jo få til å sy! Og så har det blitt med tanken.

Helt til her forleden - da var jeg innom Ravelry og leste en tråd på den norske biten av nettstedet. Trådstarter hadde lurt på oppskrifter til sånn pinneorganisering. Noen linket til denne, og da var det gjort!
Jeg viste den også til Lisings - og hun har laget sin variant av det. Min variant ser dere på bilder her.

Det enkleste var vel å få til utenpådekoreringen. Jeg laget en sammensetning av strikke-/garnbilder, beskar de litt og endret størrelsen og sånn og skrev dem ut. Forsiden og baksiden har likt bilde, og ryggen er også av det samme bildet - bare med tekst på. Den samme teksten som er i oransje på hvit bakgrunn på forsiden. (Dersom det er vanskelig å se så klikk på bildene for å se i større versjon.)
Men så var det innmaten da.
Siden jeg bruker plastmapper i den så vil ikke skillekortene vises i kanten. Jeg har brukt skillekort nå, men må se om jeg finner en annen løsning etterhvert.

Lappene som stikker ut på toppen er post-it plastlapper med pinnenummeret skrevet på.

Jeg hadde ikke nok 'fancy' mapper med borrelåslukking så noen pinner ble forvist til ordinær, myk plastlomme. For de som skal lage slik selv - det funker dårlig med myke plastlommer. Litt stivhet i plasten for å holde lommen oppreist i permen er en ting, en annen er at pinnene mine ramler lett ut av disse. Inntil videre har jeg løst det ved å plassere en tapebit slik at åpningen blir mindre.

Dette er altså en perm for rundpinner. Permen er såpass smal (ca 4,5 cm) at det ikke er plass til strømpepinner i den. Det blir derfor nødvendig å komme med en annen løsning til dem - eller lage en perm til. Da må jeg bare først finne andre plastlommer...

1 kommentar:

  1. Nice! :-D

    Dekorering av permen min tar nok atskillig lengre tid. *sparke*

    SvarSlett