Sider

lørdag, juni 07, 2008

Mitt såkalte Surface-skjerf

In English Please!


Jeg har sett mange som har strikket noe som ble kalt "My socalled scarf" i ulike blogger og på Ravelry. Og jeg hadde bare sååååååå lyst til å strikke et sånt skjerf jeg også. Men så er det jo det da, å strikke noe som man 1)ikke har tidsfrist på og 2) ikke skal gi bort.

Vel, da jeg fant ut at jeg hadde strikket meg i et hjørne med tøfler og feilberegnet mengden garn, da la jeg gavestrikk til siden og fokuserte på egne lyster og morsomheter.


Dette skjerfet er strikket i Løve-garn, og jeg kjøpte bare to nøster av det påska for to år siden. Jeg har lenge lurt på hva jeg skulle strikke av det - og løsningen ble altså "My socalled scarf".
Skjerfet er for det meste strikket mens vi har sett på episoder med "Surface". Hyggelig strikk, ok serie. Og jeg lurte veldig på om jeg strikket rett og om jeg hadde nok garn og... Jeg la opp til 24 masker i stedet for oppskriftens 30 - og det er helt ålreit.
Og jeg må si at jeg liker resultatet. Virkelig. Jeg liker grønntonene i skjerfet, og jeg liker mønsteret oppskriften gir, og jeg liker variasjonen som blir av at garnet er tykt og tynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar