Sider

søndag, mars 25, 2007

Litt om helgen

Det er søndag i dag, og jeg er ikke helt i slag. Så jeg er hjemme, men sitter ikke på rompa og ynker meg. Har fått pakket masse bøker og litt klær, startet en vaskemaskin og en oppvaskmaskin, og skal straks starte en ny maskin med klær. Mange slike ting som bare blir tenkt på men ikke gjort når jeg bare er innom gammelhuset for å sove får jeg muligens gjort nå.

I går - lørdag - stod vi tiiiiidlig opp for å se om vi fikk kjøpt terrassedør og tre vinduer uten å måtte bestille på forhånd. Så vi kjørte til åpningen på Bauhaus og var der rett før åtte på morran. Masse folk, men Bauhaus er jo stort, så det gikk greit. Bildet her er av Pappa og Luren som står og vurderer hengsler. De fant til slutt det de ville ha - og som de var enige om ville funke!

Bauhaus i seg selv var litt av en opplevelse. Masse varer, stor butikk, masse folk, mange reoler å sjekke. Men de hadde ikke det vi hadde mest bruk for - vinduer og terrassedør. Så vi kjørte hjem da når det begynte å bli ekstremt masse folk i butikken - og oppdaget at bilkøen inn til butikken var enda verre enn vi kunne drømme om. Vi satt tre stykker i en varebil og var mektig glade for å slippe å sitte i en slik kø!!

Utpå ettermiddagen kom minste lillebror m/familie. Og kona hans gikk amokk med grunningen - hun ville helst ha grunnet hele veien rundt før hun gav seg.
Men ungene var trøtte, jeg var i elendig form, Mamma ville ha ferdig soverommet sitt, og stort sett var alle vi andre klare for å ta kvelden.

For å vise effekten av å få malt panelet, tok jeg et lite "før"- og "etter"-bilde av spisestuekroken.

Dette blir VELDIG bra når vi blir ferdige!!

Det er forresten døråpningen inn til kjøkkenet dere ser i høyre billedkant. Der grunnes det i dag.


Og i venstre billedkant er "ribbeveggen" mot inngangspartiet.

2 kommentarer:

  1. Så utrolig flinke dere er Bobbelur. Jeg er veldig imponert.

    Klem fra Vims

    SvarSlett