Sider

fredag, mars 23, 2007

Dagens komplikasjoner

Min kjære ringte nå på formddagen i dag: "Du som har så godt forhold til rørleggeren..."

Jadda - jeg får høre at kloakken er tett, og mamma hadde ringt Luren for å få hjelp. Men han ringer jo bare meg da, og så får jeg rydde opp. Så jeg ringer rørleggeren og leger fram problemet. "Men det er nok septikken som er full, så dere må heller bestille tømming av den. Ja, nei - men det er nok septikktank der ja. Joa, vi kan godt stikke innom og se på det, men det er nok tank ja - og den ligger mest sannsynlig under grusveien der ja."
Hvorpå jeg slår opp i salgsoppgaven for huset, taksten fra takstmannen, ringer megler og ringer kommunen. For vi har slett ikke hørt noe om noen septikktank, og det skal da vitterligen stå oppgitt dersom det er det.
Ingen steder finner jeg noe om septikktank. Ergo har vi ikke det. Jeg ringer et par telefoner til Luren innimellom de andre telefonene - og han får beskjed om det jeg har funnet ut. Jeg ringer også mamma et par ganger til for å informere om at rørleggeren kommer innom i løpet av dagen, at han sa det var septikktank der men at ikke en kjeft ellers har hørt noe som helst om det.

*sukk* Per nu er det ståa. Uret viser 12.30, så jeg får oppdatere når jeg vet noe mer konkret igjen...

Oppdatering kl 13.30:
Mamma har vært på badet i kjelleren og sjekket. Vannet har rent unna, og hun dro opp i do uten at det kom tilbake. Den umiddelbare krisen er avverget. *puh* Rørlegger avbestilt.
Stakebånd og "sugekopp" skal kjøpes.

3 kommentarer:

  1. Haha, jeg har en historie om tett kloakk også, jeg. *knegg* Jeg får ikke plass til hele her, men kan vel ta fram det man har lært: Ikke tømme vaskebøtta i do - med kluten i. (Og det var faktisk ikke meg denne gangen. :-D)

    Kose dere med husflikkingen i helgen, men ikke glem å bare kose dere litt innimellom også. ;-)

    SvarSlett
  2. Lisings: *kneggler*
    Har forøvrig noen ganske sære "tett-do"-historier jeg også, men jeg tror vi tar dem litt mer på privaten *kremt, kremt*

    Flott at det ordnet seg uten rørleggeren iallefall. Og husk å kjøpe inn noen flasker Plumbo i tillegg til sugedings og stakefjær da, hehe!

    SvarSlett
  3. Synderen er funnet - sand og dritt som sivet ned fra sprekker og åpninger i taket da de pigget opp sement i etasjen over.

    Luren fikset - og dusjet seg selv og mamma i samme slengen. Men det er en annen historie da - hovedsaken er at kloakkakkakken er brukandes.

    SvarSlett