Sider

onsdag, november 08, 2006

Hektiske, men tomme dager

Mannen i mitt liv fyller år senere denne måneden. Rundt år. Sånt år som slutter på en null. Det må feires. Så dagene i det siste har gått med til å planlegge mat og planlegge overnatting og planlegge gjøremål og planlegge drikkevarer og... Det har i så måte vært hektiske dager. Men de er litt resultatløse disse dagene også. Feiringen vil forresten finne sted kommende helg siden mannen er borte på sin egen dag, og når han kommer hjem kvelden etter, så reiser jeg avgårde tidlig neste morgen. Jeg håper jeg får full uttelling for disse 'tomme' dagene til helgen - at vi ikke løper rundt som to hodeløse kyllinger, men kan jobbe rolig og jevnt fordi vi vet hva som er igjen.

Mannen i mitt liv dro forresten på Hifi-messe i helgen. Sammen med mannen til en venninne av meg. Så venninna tok med seg sitt lille avkom og tok seg en tur innom min stue - og så var vi så heldige at en tredje tok seg en tur også. Hun tredje hadde ikke strikket siden hun var nokså ung (lurer på om det var over 20 år siden?) og hadde vært innom garnbutikk og fått seg både garn og pinner for å strikke skjerf. Det ble opplæring i strikkingens edle kunst - og hun fikk strikket nokså mye mens vi satt der.
Og jeg fikk nok en gang konstatert hvor utrolig trivelig det er å bare sitte og prate og la samtalen flyte mens man har et håndarbeid mellom hendene. Det er noe eget ved sånne samtaler og samvær... Veldig, veldig hyggelig var det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar