Sider

mandag, desember 16, 2013

Småttisene

'Familien' har blitt utvidet. Den inkluderer nå Norah, en seks år gammel engelsk toyterrierdame. Hun er moren til Rick og flyttet til oss i oktober.
I starten på prøve, men nå ser det altså ut til at hun blir boende her. Hun stresser mindre her enn hun gjorde i en flokk med flere tisper, og jeg trives godt med å ha henne i hus.
Om Odin er like fornøyd vet jeg ikke, for Norah er en skikkelig tispe. Med andre ord setter hun på plass begge gutta når hun finner det for godt, og hun passer på at de ikke leker for mye. Eller leker i det hele tatt.
Hun smelter hjerter rundt om da. Alle synes hun er sååå søt (her representert ved en niese) og hun vet å benytte seg av det. Jeg får svi, jeg også. Det er derfor hun sitter inni genseren min på det første bildet... Skikkelig kosejente med stort varmebehov er hun.
Rick virker å være fornøyd med å ha fått morra si i hus. Hun steller ører på han, og det er jo kos. Synes han. Han synes også det er kos å snuse henne bak tjue ganger daglig. Ikke fullt så kos er det at hun får løpe litt mer fritt enn han, samtidig er han litt mer tøff enn henne når det gjelder dårlig vær. Hun er skikkelig frysepinne og vil helst ikke bevege seg så mye ute i kulden dersom hun kan la være. Å ligge tett inntil på et pledd derimot... DET er noe hun gjerne gjør!

1 kommentar:

  1. Heisann
    Så hyggelig å høre fra deg igjen. Vi som er " gamle, kjente"
    Her har det jo skjedd endel siden jeg var innom sist. Ny hund og det hele.
    Jeg er så heldig at jeg får låne hund, av og il. Og sier til eierne at de burde dra ofte på ferie, hi hi
    Ha en fin førjulstid. Klem

    SvarSlett