Sider

fredag, september 13, 2013

Flytteprosess

Da har jeg flyttet. Fra mitt fine og gode hus i Vestfold til et hus som ikke er mitt og som befinner seg i Vesterålen.

Å flytte - bare ett år etter forrige flytting - blir ikke lettere selv om det er kort tid siden sist. Det var egentlig nesten tyngre, synes jeg.
Men jeg pakket sammen alt mitt og fikk sendt det med flyttebyrået. De parkerte i innkjørselen min og stod der i ca 24 timer (pga kjøre- og hviletid), og det var en nokså stor bil jeg fikk.


Etter avsending av flyttelass var det bare å lete fram vaskebøtte og såpe og...
Jeg hadde tre ettermiddager pluss overleveringsdagen på meg til å få vasket alt. Det ble lange dager og lite søvn.

Bildet er tatt aller siste dag. Det å ta bilde sånn - der jeg ser positiv og smilende ut og med fullt av overskudd - var måten jeg prøvde å motivere meg selv til en aller, aller siste innsats. Jeg klarte det!
Men jeg rakk ikke å klippe plenen før jeg overlot nøklene til
leietaker.






 Kjøringen nordover gikk fint.
Hundene var eksemplariske i bilen og holdt seg rolige i mange, mange timer. Så da vi stoppet etter fem timers kjøring andre dagen så tok vi en times pause nesten. Gikk litt rundt så de fikk gjort litt av hvert, inkludert snust rundt.
Rick er ei pingle til å drikke på tur,så løsningen ble rett og slett å gi han vann med mat i. Nok mat til at han ikke skjønte at han ble lurt.

Her er det pitstopp på Bognes og vi venter på ferga som skal ta oss over til Lødingen. Jeg er sliten og hundene er gira og har masse futt.

Da vi kom frem til Melbu tok jeg dem med på en kjapp tur rundt 'kvartalet' - og så var det matpause på meg og rett etterpå kvelden.

Vi startet å kjøre fra Horten på onsdag og var fremme på Melbu på torsdag kveld. Dermed fikk vi fredag og en helg på å slappe av før ny jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar