Sider

onsdag, juli 10, 2013

Nesten 'Home Alone'

 Odin har reist på ferie. Rick er hjemme alene. Nesten. Jeg er jo også hjemme.

Og selv om jeg savner Odin masse, så må jeg også passe på at Rick og jeg koser oss. Så i dag startet vi dagen med å slappe litt av i senga etter morgendusjen. Min morgendusj altså. Rick dusjer aldri på morgenen. Han dusjer til nød etter middag, og bare når jeg insisterer. Da må egentlig jeg også dusje - selv om jeg dusja tidligere på dagen. Han er litt egen sånn sett. Det er vel egentlig Odin også, når jeg tenker meg om.

Men det var ikke dusjing jeg skulle skrive om. Det var 'Home Alone'. Som Rick ikke er, han er bare eneste hund i huset akkurat nå.
I alle fall - det er noen fordeler og noen ulemper ved å være alene hjemme med mamma. Det kan bli litt ekstra kos på morgenen. Det blir muligheter for å være med mamma på jobb. Og når på mammas jobb er mammas fang det aller beste stedet å sove. Gjerne med et fleecepledd rundt seg.

En ulempe er at mamma kan bli litt utålmodig når hun skulle gjort andre ting enn å sitte med en mammadalt på fanget. For en liten gutt som er alene vofse og som er vant til å sove mye blir veldig lett enda mer mammadalt enn før.
Og så er det jo sånn da, at en liten mammadalt gjerne vil følge etter mammaen sin overalt. Tilogmed på do. DER er det kjedelig å være. Litt skummelt også. Ikke går det an å sitte i fanget til mamma heller. Gosjamei! Best hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar