Sider

fredag, juni 03, 2011

Lukten av liljekonvall

Nedenfor huset vårt, ja, sånn rett over jordet bare, er det en fin bøkeskog. Den er fredet som urskog (kult, ikke sant?) men det går en fin tursti/lysløype gjennom den.
Langs denne turstien... der vokser det liljekonvall. Nydelig liljekonvall. Dufter aldeles fantastisk.
Så siden vi gikk der i går så plukket jeg med meg en liten bukett. Ikke for mye, for den neste som går der må jo også få anledning til å pelle med seg noen stilker. Men jeg plukket nok til at det passet i et hvitvinsglass.

I dag skulle vi egentlig ut og gå på lengre tur. Mannen skulle bare... først. Bli'kke tur på oss i dag - jeg skal på kurs om ikke så mange timene. Men jeg plukket mere blomster da - fra egen hage denne gang. Det er noe eget ved det å stå på kjøkkenet og sette blomster i vase og så kjenne at det lukter liljekonvall. Deilig liljekonvall... I sommer skal jeg plukke inn blomster mer enn jeg har gjort før. Ingen andre sørger for hverken pynt, ros eller blomster, så jeg skal fikse selv.
:) Og kose meg med duften av liljekonvall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar