Sider

fredag, november 05, 2010

Torsdagstur


Vi gikk oss en tur sammen i går, Odin og jeg. Den stien vi gikk nå gikk vi også sist søndag, bare med et annet... 'tilkoblingspunkt'. Da var vi alle tre med - Odin, Luren og meg, og vi mistet den stien vi trodde vi fulgte og fant en annen og... Vel, jeg tok den i revers i går. Ramlet på noen glatte steiner gjorde jeg også, så nå verker det i halve skinka hver gang jeg kommer borti.
Men turen Odin og jeg hadde var skikkelig fin.
Vi gikk litt feil og gikk tilbake for å finne rette stien, vi gikk i gjørme og vi gikk over bekk og vi gikk litt i vann. Odin gjorde faktisk det - gikk over en liten bekk helt alene. Jeg gikk først og satt på andre siden og lokket med godis, og han stod igjen og var rimelig frustrert over det hele. Det var litt leting opp og ned for kanskje det var en annen måte å krysse på, men til slutt hoppet han i det og gikk over selv. Bekken var ikke dyp da, og jeg regnet med at han fikset uten hjelp. Masse ros fikk han selvfølgelig etter bragden sin.

Når vi går tur og Odin går løs i langline så ser det ofte slik ut som på denne videosnutten: Jeg går i fin fart foran, ser etter gutten og må rope han til meg. For han fant noe superinteressant å snuse på og glemmer å følge med på hvor mamma går vettu!




Han er i alle fall aldri i dårlig humør på tur. :-)

Selv klarte jeg å tråkke meg våt på turen, så da jeg kom hjem gikk joggeskoene i vaskemaskina. Etter en liten lur gikk Odin helt ufrivillig i dusjen og ble vasket. Til hans store uglede og min store glede.
Neste tur blir nok med tursko eller støvler. Samme sti, for det er et par andre stier der som jeg ikke har gått på, og som jeg vil vite hvor ender opp. Vi bruker sånn cirka halvannen time på disse turene - og det til tross for at de er rett i nabolaget. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar