Sider

onsdag, august 18, 2010

Redesign. Eller gjenbruk.

 Hajo viste for en stund siden frem sin selskapsveske sydd til et bryllup i sommer. Hun sydde sin av en topp.
Jeg skulle i samme bryllupet. Jeg hadde heller ingen selskapsveske - bare en fake gukki fra Tenerife-ferien for to år siden. Den fake gukkien var ikke særs selskapelig av seg - diger og bomsete og litt 'lekk' inni. Så jeg måtte til pers jeg også. Bladde og bladde gjennom mamma sine stoffer og tilsidelagte klær. Gjett hva jeg endte opp med?!? Buksa fra samme setet som hun brukte toppen fra! Den hadde legg foran og strikk bak. Jeg klipte den opp i sidene, brukte frontstykket og sørget for at leggene ble sydd fast/med i bunnsømmen. Hanken ble sydd av 'silken' fra jakkekragen og festet til veska med knapper fra jakken. Den røde pynten er en nål jeg fikk 'låne' av mamma (som om hun får den tilbake..!).
 Jeg har også tatt noen håndduker for meg og funnet annet bruk for dem. To stk gamle og slitne og fæle håndduker er nå blitt Odinbleier. Jeg har ikke sydd alt ferdig, men det kommer nok.
Jeg har klippet i striper, kastet over kantene og sydd på borrelås. Der tissefanten er har jeg sydd fast et par ekstra lag slik at det ikke blir gjennomvått første gang han letter på bakfoten. For dette bruker vi på han siden han skvetter innendørs. Det blir vått og ekkelt, men vi slipper skvettvaskingen. Forhåpentligvis vil han slutte med skvettingen etter hvert også.
"Mamma, du gjør så mye rrrrrraarrrrrt!" Fotoapparatet var veldig interessant - og jeg benyttet anledningen til å knipse vilt og hemningsløst. Ikke alle ble like bra - dette bildet er mer morsomt enn bra.

Han er begynt å bli voksen. Han har mer tid til å kose enn før, og han virker generelt sett roligere enn før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar