Sider

lørdag, august 21, 2010

En husmors ferie

 Jeg er midlertidig flyttet hjemmefra. Fire uker er jeg borte - og noen kaller dette husmorferie. Jeg vet ikke helt, jeg har allerede vært to ganger i bassenget, har allerede konkludert med at jeg ikke hadde nok treningstøy med meg og at jeg nok ikke får tid til å strikke opp alt garnet jeg tok med meg. (Ikke hele garnlageret, bare nesten halve...)

I går gikk jeg til sentrum. Jeg trengte et pledd å legge på senga for de gangene jeg vil ha noen minutter for meg selv - og jeg orker bare ikke å sove i det samme sengetøy som jeg har sittet på i full påkledning. Ergo - pledd.
Jeg tok "The Scenic Route" - lysløype og sti og ikkeno' asfalt. Fint vær og hyggelig selskap (meg selv og musikken jeg hørte på) gjorde det til hyggelige to km ned til sentrum.
Vel fremme fant jeg en husflidsbutikk. Dere vet at slike butikker har garn? Jeg har allerede begynt på et skjerf av de to nøstene lilla alpakka... Og så fant jeg meg et knall turkis pledd. Verri nais.
Senere på dagen tok vi damene oss en kjøretur - bare for å bli kjent i området. Jeg var passasjer og kunne kose meg med utsikt, prat og ta bilder. En av damene mente at vi hadde jo minst vært på tretusen meter, og selvfølgelig hadde vi jo gått opp veien og overhodet ikke kjørt... Det var en sosial og trivelig tur med masse latter og knising - til tross for at enkelte slet med høydeskrekk når vi kunne se rett ut over dalen slik som på bildet her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar