Sider

lørdag, mai 29, 2010

Stort prosjekt ferdig

Da er jeg endelig ferdig med et stort prosjekt. Dette pleddet ble 112 cm x 230 cm. Blokkingen kunne vært gjort bedre, men etter vask var det få steder å gjøre av det hvor Odin ikke fikk tak i det. Han har vært ram på dette strikketøyet mitt - de to siste nøstene (platene) med garn ble mer eller mindre totalherpa av den lille pøbelungen.
Ene gangen dro han det hele ut på plenen - til naboens store forlystelse og min fortvilelse.

Pleddet er strikket i et standard strikkemønster - på norsk ofte referert til som Havskum, på engelsk som Fan and Feather.

Her vises detaljer av mønsteret bedre.

Og jeg likte virkelig å strikke med dette garnet. Uspunnet ull fra Island er det, og jeg lurer meg på om jeg ikke skal strikke flere pledd med tiden.
Jeg må bare finne ut hvem i familien som har runde dager og som synes et slikt pledd hadde vært fint å få.

5 kommentarer:

  1. Kjempefint pledd! Og knallfin farge!
    *klem*

    SvarSlett
  2. Runde dager?
    Jeg har rund dag om ... noen år.
    :-))))


    Fint pledd forresten. :-)


    ~år

    SvarSlett
  3. Det er et deilig garn, Det Islandske Platu lopi. Anbefaler deg å strikke gensere i det (dobbel tråd) De er supervarme og lette gensere. jeg strikke 2-3 slike i forfjord. Brukte dem i hele vinter.
    Ellers ble teppet kjempefint, og havskum er et flott mønster, men som er lett å strikke. Fargen er jo bare nyyyydelig!!! ;)

    SvarSlett
  4. Teller runde lår, hva med en l fra eller til.... Flott pledd:-)

    SvarSlett
  5. Wow! For en jobb!
    Og så flott resultat.
    Superflott pledd, og virkelig noe du kan være stolt av å ha ferdigstilt!

    SvarSlett