Sider

lørdag, mars 14, 2009

Variasjoner over tema

Jeg kjøpte en bok for et års tid siden - inspirert av en annen blogger - som heter Knitting New Scarves. Mest var det dette skjerfet her som fenget meg der og da - og jeg visste hvilket garn jeg skulle bruke, nemlig et av de som Bortskjemten kjøpte til meg da han var i Kiel for en god stund siden.
Nå i februar tok jeg meg tid til å strikke på skjerfet - og til å lære teknikken. Og så oppdaget jeg at dette var ikke rett garn til oppgaven. Garnet i seg selv var mykt og godt, men ikke mykt nok. Skjerfet ville blitt for stivt, så jeg dro ut pinnene og rekte opp alt jeg hadde strikket.
Bortskjemten hadde kjøpt ulike sorter garn til meg, og det ene, diiiigre nøstet var ment som skjerfgarn ut i fra bildet som fulgte med (det var faktisk også en oppskrift på skjerf med garnet) - så hvorfor ikke?

Det blir et bedre og mykere resultat denne gangen. Garnet er selvstripende og gir en ekstra effekt til bølgene i skjerfet. Mønsteret er enkelt å følge nå som jeg har kommet inn i det, og det verste er vel at det av og til er trangt å få strikket maskene på midten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar