Sider

mandag, februar 02, 2009

Siste sett

In English Please!


  • Doomsday - regissert av Neil Marshall. Fra 2008.
  • Tagline: The End Is Nigh.
  • Konklusjon: Grei tidtrøyte. Jeg hadde noen innsigelser på damer som var nybarberte under armene, klesstilen og litt annet når vi så filmen. Jeg mener - det er mye som ikke henger på greip her. Jeg syntes ofte det var litt for mye som minnet om andre filmer jeg har sett. Og hva er det forresten med disse fremtidsvisjonene av hvordan mennesket utvikler seg?? Vil fravær av autoriteter - dvs myndigheter som utøver justis - alltid medføre degenerering av mennesket som sosialt, tenkende og omtenksomt vesen?
    Men filmen var ellers helt grei tidtrøyte.

  • 10,000 BC - regissert av Roland Emmerich. Fra 2008.
  • Tagline: It takes a hero to change the world.
  • Konklusjon: Grei tidtrøyte denne også. Nok en gang en film med en del feil i - men om jeg ser helt bort fra kunsteriske friheter og hvilke mennesker man møter hvor og slikt (eskimoer, asiater osv i samme stamme) så er det en helt fin eventyrfilm. Kanskje den skulle vært presentert som noe annet enn 10 000 år før kristus? Hadde passet mer som en historie fra et annet sted/annen verden...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar