Sider

mandag, juli 21, 2008

Til en Nintendo DS

In English Please!

Min nevø feirer sin fødselsdag i juli. Hans mor ble forespurt om gaveønsker - og det var visst bare en ting han ønsket seg: Penger slik at han kunne kjøpe seg spill til DS'en sin.
Hun kom med et annet ønske da - noe å ha denne DS'en i slik at den ikke ble ødelagt i ransel og hvor den nå måtte skulle være med.
Jeg er av den typen tante som ikke alltid er så morsom i gavene, men ofte litt mer praktisk. Den drit kjedelige typen altså.

Jeg fikk målene på en Nintendo DS av svigerinnen min - og laget en pappmodell slik at jeg kunne måle her og der for å se hva som ville fungere og ikke. Jeg fikk i tillegg vite at fargene til fotballaget hans var sortog gult - og da var jo saken grei. Det ble gult inni og sort utenpå.
Det er også sydd med mellomfor i mappen.

Gutter i de fleste aldre liker ikke at ting tar tid. Derfor ble det laget en enkel lukking - strikk festet i maljer.

Jeg valgte forresten å bruke gul tråd slik at sømmene utenpå ble kontrastsømmer. Og gul tråd til å sy på navnet hans på fronten av mappen.

Det er første gang jeg har sydd en slik, og som vanlig ser jeg hvordan jeg kan løse oppgaven på en mer effektiv måte neste gang.
Jeg lurer nesten på om jeg skal sy meg en slik (litt større da) til å ha små strikketøy i... Har helt glemt hvor moro det er å sy for jeghar jo bare strikket de siste månedene. Det er viktig med litt balanse i håndarbeidet, så jeg får sette av noen timer til søm nå i ferien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar