Sider

onsdag, juli 23, 2008

Nyttig å ha

In English Please!

En ting man trenger når man strikker er omgangsteller.
Det finnes mange varianter ute i den digre verden som man kan kjøpe, men av en eller annen grunn (gjerrig kanskje?) så er det ikke så moro. Jeg må lage selv. Slik som små unger som akkurat har lært seg noe - "Jøre sell! NEI! Gå BORT! Jøre sell!!"
Jeg har sett mange ulike varianter av omgangstellere, men inne på Ravelry kom jeg over en som var så enkel at den bare måtte være kjapp å lage! Så jeg måtte jo teste det da... Og jeg måtte teste en til! For den første laget jeg med sort satinbånd og store perler, men hvordan vil det fungere med tykk tråd og mindre perler da?

Det funka like bra. Den store - den med sort satin - den teller opp til elleve omganger. Den små - den med gul tråd og blå og grønne perler - den teller opp til tjue omganger. Jeg tror det holder.

Nå skal jeg bare finne et annet bånd og så tror jeg at jeg skal overraske mamma. Om jeg rekker det mellom alt det andre jeg skal gjøre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar