Sider

fredag, april 25, 2008

Skjerf. Eller sjal?

I bursdagsgave i fjor fikk jeg noen nøster Lucy som jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre med. Helt til jeg leste Liv-Toril sin blogg og hun hadde vært innom en annen blogg - Muffins - og de halstørklene så så enkle ut at det måtte jeg jo bare prøve!!
(Her er forresten mange flere varianter av dette.)

Jeg har dette ikke som hovedprosjekt, det blir bare tatt frem når vi ser på film og jeg regner med at jeg går fri for (ja, jeg vet at mange reagerer på at jeg er fri for - det er bare sånn det er på mitt morsmål - vesteråling.) garn i løpet av en film. Da er denne heklingen med som reserve, og jeg er kommet et stykke i gang på nøste to.

Nå må det sies at det var brukt en del av nøste en - men det ser vel ut til at jeg kommer til å hekle dette som sjal og ikke som skjerf/halstørkle. Det tar litt tid også når jeg ikke sitter pal - jeg har jo så mye annet som er mer spennende å holde på med jo! Jeg må jo strikke ferdig tøfler og pannebånd og skjerf og mer skjerf og sokker og...

Tror mamma anser meg for å være lost case når det gjelder å sy - jeg strikker bare synes hun. Og det er sant - det er bare så mye lettere å starte på et nytt strikkeprosjekt enn et nytt syprosjekt. *sukk*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar