Sider

tirsdag, februar 12, 2008

Lue og skjerf

Lurens Tychus-lue og matchende skjerfSiden jeg i går viste frem lue som endelig ble ferdig, er det vel på tide å vise frem litt av skjerfet som skal følge med.
På dette bildet er det såvidt startet på, men dere ser stilen på det - ikke sant? Og at det matcher?

Egentlig skulle jeg bare strikke et skjerf. Han har ingen selv, og låner stadig vekk mitt offwhite kjøpeskjerf i en slags flanellfleece - det jeg selv har brukt til den grå kåpen som et slags penskjerf de få gangene jeg har hatt behov for det. En ting er at jeg jo nå heller må hekle/strikke meg selv et nytt et, en annen ting er at mannen min kan jo egentlig ikke valse rundt i et DAMESKJERF!?!? Vel, han kan jo tydeligvis det siden han allerede gjør det da. Men tilbake til poenget - jeg skulle egentlig strikke et skjerf. Og jeg planla det i koksgrått. Eller en lignende farge. Men da jeg kom over oppskriften på den lua - da måtte jeg jo bare teste den først, og så heller planlegge skjerf i henhold til luen.

På dette bildet er skjerfet blitt litt mer... skjerfete. Det er ikke lenger noe som ligner på et opplegg uten mål og mening.
Og der er kanskje mulig å se at dette er noe som vil ta tid? Pinnestrørrelsen er 3,5...
(Jupp, bildet er gjenbruk fra innlegget for noen få dager siden. Jeg er for gjenbruk. ;-) )

1 kommentar:

  1. :knegg: Jeg føler virkelig med deg her. Men det ser ut til å bli fint da. :jupp: Flink du er til å lage ting altså!

    Hilsen meg, som har holdt på med samme teppet (250 masker pr omgang - pinnestr 2!!!) i 3 år nå, og endelig har funnet igjen ånden (og i tillegg begynt på et kjappere i tykkere garn og str 5,5 på pinna. :p)

    SvarSlett