Sider

tirsdag, juni 26, 2007

Ferieforberedelser

Vi skal kjøre 320 mil minst i løpet av ferien.
Lørva begynner å blir stor.
Vi har ingen bur som er passe å bruke i bil akkurat nå.

Det er tre fakta som gjorde at jeg startet ferieforberedelsene i går. jeg kjøpte bilbeltesele til Lørva.

Og slik så det ut da jeg kjørte hjem fra dyrebutikken i går - med Lørva i sin nye sele. Hun måtte få setet rett bak meg, for i det andre baksetet stod jo buret hennes ennå. Hun slo seg bemerkelsesverdig fort til ro i setet.

Dette er Lørva i morges. Hun fikk den vanteplassen sin - lettere for oss begge å se hverandre - selv om jeg ikke driver og snur meg i tide og utide mens jeg kjører.
I dag var det litt mer styr - det må graves litt i bilsetet, det må protesteres litt først før det er mulig å legge seg ned. Og sovne.

Men det ser ut til at hun kan trives med å bruke selen, og det letter mange ting for oss når vi skal kjøre så langt på ferie.
En annen ting er at det sikkert er triveligere for begge bak i baksetet når hun er kosetilgjengelig på langtur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar