Sider

tirsdag, april 17, 2007

Neverending story...

Badet vårt...

Badet vårt er en kilde til overraskelser og ergrelser. Dette skal omarbeides slik at badet vårt blir en kilde til varme, avslappende stunder og nytelser. Det er langt frem.

Det var en rørlegger innom der i forrige uke. Han forteller så at det ser ut til å være en liten lekkasje i det ene røret som kommer opp fra kjelleren.
Vi har også en snekker innom, og han skal hjelpe oss med forskalingen slik at flisleggeren kan få støpt igjen hullet i gulvet. Han vil ha alt rensket og fjernet (og sikkert gulvet vasket) før han kan jobbe.

Siden det er en liten lekkasje fra det ene røret, må det rives noe på badet nede. Vi tok kontakt med forsikringsselskapet, og takstmannen var innom der i morges. Vi får dekket skifte av det ene røret. Fint. Da sørger vi for at det ene røret blir erstattet av sånt "rør-i-rør", og så skifter vi de andre rørene til det samme. I det minste vil de rørene være ok.
Grunnen til lekkasjen er visstnok rørslitasje. Rørslitasjen kommer visstnok av at det er så mye kalk i vannet. Da er det greit å vite at vi vil få Farrisvann om et par år, og der er det ikke så mye kalk.

Vi er nå da avhengige av snekker, rørlegger, flislegger og rørlegger igjen. Innimellom der skal vi kjøpe baderomsplater og få satt opp. *sukk*
For å ikke være altfor optimistisk så ser jeg nå for meg at vi ikke får nytt bad før nærmere månedsskiftet mai/juni. Men til tusenturen badet bare være ferdig altså!!

På den lysere siden: ADSL'en var i orden i går. Nå mangler bare nytt nettverk hjemme, "tømming" av min gamle pc og oppkobling av den nye, så er jeg på nett igjen hjemmefra også. Tidsperspektivet her har jeg ikke... Jeg må ha tid til å brenne alt som ligger på den gamle pc'en og som jeg vil ta vare på. Tid har vært en mangelvare så langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar