Sider

fredag, januar 05, 2007

Prosjekt 241207

Jeg hadde planer om å starte tidlig på julegavene denne gangen. Og siden jeg har fått litt dilla på spiralskjerf, så blir det det vi gir til noen av damene i familien.

Skjerfene til høyre her er heklet i "Mohair" - et garn jeg kjøpte på Stoff og Stil for et par år siden. Det gikk nokså fort å hekle, og jeg fulgte en oppskrift jeg fant på Garnstudio: Første rad: Kjedemasker til passe lengde. Andre rad: Tre staver i hver luftmaske. Tredje rad: To staver i hver maske.


Dette er et spiralskjerf heklet i Ara.
Og jeg har heklet på begge sider av kjedemaskene. Det ble et veldig tungt skjerf - tror det er bortimot 3 hekto nesten. Og veldig stort også, så jeg tror den varianten kommer jeg bare til å bruke når jeg skal lage noe boa-aktig eller en fuskepelssak.


Her har jeg begynt på et spiralskjerf i bomull. Det er tredd perler på før jeg startet heklingen, for jeg tenkte å se hvordan skjerfet blir med perler heklet inn i siste rad.
Og jeg bruker Garnstudio-varianten her også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar