Sider

søndag, april 02, 2006

Gjenbruk og nybruk og venner imellom

På et treff jeg var i januar - sammen med mange andre trivelige damer, kom vi i prat om håndarbeid og lignende. Jeg viste frem min selvsydde jeansveske og fikk umiddelbar reaksjon fra en av de andre - sånn kunne hun og tenke seg! Jeg fortalte at jeg hadde i første omgang tenkt å sy meg noen grytekluter av dongeristoff, og jeg kom til å bruke noen av hånddukene som ligger igjen fra mannens første ekteskap. "JA! DET kan du sy til meg også!" Og det begynte jeg med...
Første steg på veien er jo da å finne litt ut av hvordan vil jeg at de skal se ut. Og så må jeg finne stoffene jeg skal bruke sammen med dongeristoffet.


Så er det å 'konfigurere' komposisjonen og sy... Og jeg synes vel egentlig at jeg lykkes nokså bra - jeg likte gryteklutene godt. Og det virket som om mottakeren også syntes om dem :)

1 kommentar:

  1. Mottakeren var veldi fornøyd med gryteklutene! Det var hennes mann også. Nå pryder de kjøkkenet hjemme hos meg, og jeg tenker litt på deg hver eneste gang jeg ser de.
    Tusen takk for de og sjokoladekaken :)

    SvarSlett