Sider

torsdag, april 20, 2006

En gammel genser

Jeg begynte for mange år siden på en v-halset, sort genser med kort midje, litt flaggermus i armene og med fletter i en stripe foran og bak og i striper i sidene. Den ble for liten den gang da - og det er noen kilo siden.
Og det aller verste var at jeg hadde bare 4-6 cm igjen før den var ferdig... Ja-ja, sånn kan det gå. Jeg rekte den opp, og så ble garnnøstene med sort bare liggende. Og liggende. Av en eller annen grunn så var det mer morsomt å finne et nytt mønster til garnet enn det var å gjøre den andre genseren ferdig. Den har vel ligget like lenge - uferdig. Og det er vel snakk om 3-6 cm på den siste armen, montering og strikking av hals som er igjen. (Jeg er ikke flink til å få ting ferdigstilt nei.)

Bildene er av genseren jeg holder på med og mønsteret til den jeg burde gjort meg ferdig med. Hadde jeg klart å finne mønsteret jeg strikker etter, hadde W-formene (rettstrikk og vrangstrikk) kommet bedre frem på den sorte, men... jeg må rydde hobbyrommet først.
Og den andre genseren strikkes i blått. Den skulle være til min daværende samboer. Nå vet jeg ikke hvem som skal få den. Mulig det blir min stesønn etterhvert - han vokser som ugress og bruker klær beregnet på gutter fire år eldre enn ham.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar