Sider

mandag, september 24, 2012

Kunstneren i meg

For to år siden, da jeg var på Rauland, var jeg med på et billedverkstedder fokuset ikke var på teknisk bra men mer på lek og følelser. Det var mye følelser da jeg malte da - jeg tørket snørr og tårer som jeg hadde gjort ved mange andre anledninger både før og etter.

Denne gangen ble det ikke helt slik. Men gleden ved å leke med fargene er der igjen, og jeg koste meg masse med det.

Dette er en oppgave jeg fikk, og som læreren var begeistret over hvordan jeg løste. Det mangler en detalj i bildet, men den kommer på plass en dag tror jeg.

Den lekende og nysgjerrige apekatten skal få holde meg med selskap på kjøkkenet tror jeg.
Dette er også en oppgave vi fikk. Om noen har fått samme oppgaven så vil de kunne lese mye ut av det bildet, så jeg skal ikke si så mye om det egentlig.

Men jeg har malt ca samme variant for to år siden, og jeg ser at det er ikke samme bildet likevel. Noe er likt, til tross for at jeg visste noe om oppgaven fra før. Det bare viser at det er ikke mulig å feike akkurat dette.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar