Sider

fredag, juli 01, 2011

Fashion og rase

 Her om dagen så var det sånn handelsdag på et torv i 'nærheten', Teiedagen på Teie Torv eller noe sånt. Oslo Hundeskole var der sammen med Runes Hundeforservice og hadde stand, og de skulle også ha en raseparade sånn utpå ettermiddagen.

Siden jeg er 'i systemet' og er hjelpeinstruktør i Oslo Hundeskole, så var det nesten en selvfølge at jeg kom med mine to hunder.

De fikk på seg klær fra Runes, og her er det Rick som står modell. Denne 'frakken' passet fantastisk bra på han, men siden han ikke er ferdig med å vokse ennå, så får han ikke kjøpeklær på en stund. ;)

Her står Rick som en profesjonell. I den grad hunder kan stå som proffe modeller. En kjekk tøffng.

Odin fikk på seg en hel dress. Den passet så bra til han og han ble så utrolig fin i den at den måtte vi bare ha.
Dressen er fin til dager med drittalt vær og føre. Da er det omtrent bare potene som blir skitne - resten av hunden vil være tørr og ren. :)

Siden jeg hadde to hunder med meg så måtte jeg låne vekk en. Odin er godkompis med Linda, så de to gikk sammen. Og Odin fikk vist frem at han har faktisk lært litt siden sist de møttes - det var visst lange strekk med fullkontakt. (Litt senere på dagen/kvelden så gikk Odin og jeg litt - bare for å lufte litt før kurset, og Odin gikk klistret inntil venstrefoten min med FULL kontakt i tre-fire meter. Det var herlig. Det var fantastisk å oppleve fra han.)

Dette er Eros. Nå fikk jeg bare tatt bilde av Eros bakfra sammen med eieren (som også er instruktør i Oslo Hundeskole), men Eros er altså en doberman. En stoooor og snill doberman. Eros var også den som fikk aller mest oppmerksomhet fra store og små, og unger kom rett bort for å klappe på og stryke. De voksne var innom for å høre om hunden, gemytt og størrelse og...
De som var skeptisk var faktisk mine to firbente. Inntil de ble vant til at han stod ved siden av dem - da gikk det greit.
Kjapt bilde tatt mens vi ventet på å gå rasepresentasjonen. Det var i alt 11 hunder med av ulike raser og størrelser. Og vi tok med en blandingshund også - bare for moro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar