Sider

tirsdag, juni 21, 2011

Hundegutter må hvile seg

når de har prestert bra.

Odin har prestert bra nok til at vi bestod bronsemerket i går. På mange måter et under at vi klarte det - forholdene rundt tatt i betraktning.
Vi skulle være første ekvipasje for jeg skulle videre til neste kurs (som startet samtidig) for å være hjelpeinstruktør.
Det var kø før vi kom til Oslo. Trafikken gjennom Oslo gikk greit, men ikke med stor fart. Så jeg kom litt sent til kursplassen og fikk ikke varmet opp Odin først.
Det regnet masse og for å få hundene ned i dekk valgte dommeren å flytte oss under tak. Vi har vært der en gang før - og jeg husker at Odin ikke var så veldig samarbeidsvillig da.
Og som før alle prøver så får jeg en smule nerver. Jeg rota og tulla og det ble ikke noe som gikk helt bra. Bortsett fra tannvisningen - den fikk vi full pott på.

Men vi har bestått bronsemerket i alle fall. Odin har lov til å ligge på rygg og sove i dag - og det er forresten siste dagen med baller for hans del. Han fkk en kjemisk kastrering i februar, og tissingen inne ble helt borte. Nå er den kjemiske kastreringen ute av kroppen - og han har gått tilbake til markering inne. Så jeg har kapitulert (etter en samtale med en annen dyrlege også) og innsett at det er hormonelt og vi blir ikke kvitt det så enkelt. Om vi i det hele tatt blir kvitt det. Hun anbefalte også å kastrere. *sukk* Vi har ikke lyst altså, for utenom markeringen så er Odin helt fin og flott blitt adferdsmessig.

Neste plan for hundetrening er å trene på eksamensoppgaven med Odin, ta et grunnkurs med Rick og så vurdere om han er moden for hverdagslydighet. Odin og jeg skal muligens starte på noe konkurransekurs etter hvert også.

1 kommentar:

  1. Hei på deg!
    Gratulerer med bronsemerket Odin flink gutt du, hvordan går det med deg etter kastreringen? håper det går bra med deg! Ønsker deg og mamman din en riktig god sommer. Stor klem fra Messi og Gunn

    SvarSlett