Sider

fredag, desember 10, 2010

Skjerf til kalde dager

Luren kom her for noen uker siden hjem med nytt skjerf, for han hadde glemt å ta et med seg når han var på møte i Oslo. Og det var jæsklade kaldt der, så... Skjerfet var stort og godt og mykt og jeg har lånt det massemassemasse. Samtidig har jeg skjønt at jeg nok ikke kan legge beslag på det helt, så løsningen ble jo å strikke et til meg selv.

I det som kan kalles 'garnlageret' mitt så er det ymse garn. Veldig ymse. Så jeg tok en titt på noe av det, bestemte meg raskt for å slå sammen et par typer garn og bruke pinne 12. Som tenkt så gjort.

Jeg har ikke testet skjerfet ennå - jeg har vasket det og hengt det til tørk så jeg kan ikke rapportere om mykhet, isoleringsevne eller noe. Det eneste jeg vet at er det ble tykt og nesten to meter langt. På bildet er det lagt dobbelt. Og jeg har ikke målt bredden på det ennå. Trenger jeg det? Nei - det er mellom 20 og 30 cm bredt. Det holder med info for min del. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar