Sider

mandag, august 09, 2010

Odins ferierapport, del 2


De sier at ferien er over. I går tok de meg med i bilen og kjørte et stykke til et sted jeg ikke har vært før. De tobeinte virket veldig godt kjente der, så de har vel vært der masse før. Trollsvann sa de at det het, det vannet vi gikk langs. Det var en veldig fin tur - jeg slapp det korte båndet og hadde på det de kaller 'langline' istedet. Mye bedre, for da kan jeg snuse ekstra lenge når jeg har lyst til det. De pleier å rope til meg når de synes de har gått for langt. Da må jeg løpe til de så de ikke føler seg så alene.
Mamma ville ha meg uti vannet. Jeg nekta. Vann er til for å drikkes, ikke for å bade i. Pappa er litt enig med meg.
Og i dag var han på jobb. Jeg og mamma stod opp litt tidlig, men så gikk jeg tilbake på soverommet og oppi senga hennes, og så sovnet vi igjen. Det er hun så fornøyd med, snakker om at jeg begynner å bli rolig og voksen. Skjønner ikke hva hun snakker om. Var jo bare trøtt jo!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar