Sider

søndag, april 04, 2010

Lyddemping til vegg

 Min kjære har lenge ønsket seg noe å henge på veggen bak høyttalerne sånn at han får dempet lyden. Han er litt rar sånn - tidvis veldig lydnerd og sånn, men ikkeno' vondt i ham, så jeg lar han nå få holde på.

Det som skulle henge på veggen bak høyttaler måtte være sånn, men ikke sånn. Og så måtte det være fem centimeter tykk demping på det. Jah.
Jeg har ikke laget noen som helst demping på det jeg har sydd. Dette er veggquilt uten quilting, men med brodering (stitchery) og lapper.
Det er uten lukkekant også - og jeg har erklært meg for ferdig med dette. Han vil bestemme rammeverket og dempingen nemlig, og da får Luren bare fikse sjæl. Uten å ødelegge lappeteppet da.

Det er ikke brukt noen skarpe farger i dette teppet. Det ville ikke passet helt der det skal henge om det hadde vært masse farger i det. Og jeg har fått noen påminnelser om det å sy sammen lapper. "Åh - det var DET jeg skulle gjort ja, Svarte! Og der har jeg... Feladutten altså!" Lærdom til neste lappesammensying. Jeg får bare sørge for at det ikke går så lenge til neste gang jeg gjør noe sånt.

1 kommentar:

  1. Ah, lapper! Det har jeg tenkt på lenge, jeg som har symaskin som til og med heter Quilt. Lærebok har jeg visst også. :sparke:

    SvarSlett