Sider

lørdag, januar 24, 2009

Gebursdags-/julegaver

Det hr vært noen gebursdager i kretsen rundt meg. Det kommer jeg tilbake til.

Først hadde jeg bare lyst til å vise frem hva jeg gjorde da jeg skulle gi bort en tovet vinsveske somdel av julegave: Jeg laget merkelapp til den. Han som fikk den kunne jo ellers finne på å rote den bort på en eller annen fest.

Han ville jo åpne denfør jul, så jeg fikk med meg kommentaren: "Å - jeg trodde det var et penisfutteral da jeg bare så litt av den, å då tenkte jeg at den var jo litt for... liten!"

Vel, det var ikke penisfuttteral da. Kameraten min fikk altså en koksgrå tovet vinveske. Og nå må jeg snart strikke flere, for jeg har gitt bort alle.

Så er vi over på bursdager. Lurens bursdag. Han ble eldre mann i slutten av november, og jeg hadde planlagt gaven hans siden jeg var på Rennebu-martnan i august - den ble kjøpt der.
Storkebildet fikk plass på veggen i stua relativt fort - og jeg er veldig fornøyd med gaven han fikk av meg. Han er det også - og gjester har også kommentert bildet. Siden vi flyttet har vi en del vegger som er tomme og nakne ennå. Nå er en vegg blitt mer hjemlig i utseende, og vi får fylt opp de andre også etter hvert. Det handler vel like mye om å bo seg til som noe annet. Jeg vil i alle fall ikke bare slenge noe på en vegg fordi veggen ser tom ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar