Sider

lørdag, august 30, 2008

Halvgjort og velgjort

In English Please!

Dette er et gammelt prosjekt. Jeg tror jeg startet på det i 1994. Den gang da skulle det bli genser til min samboer.
Vel - vannet har ikke bare vært under brua - det har kommet seg helt ut i Atlanterhavet og fordampet og er på ny på vei under brua. Water under the bridge nok en gang altså.

Som dere ser - det var ikke så mye igjen. Bare noen omganger på det siste ermet, montering og halskant og litt søm. Som dere kanskje også ser så er ikke midtborden - den med hjerter på - særlig pent strikket. Jeg var for gjerrig på tråden så arbeidet er sammendratt der. Ja. Vel. Jeg er ikke lenger kommet så langt. Nå holder jeg på å rekke opp bolen. Ikke hele - bare til og med hjerteborden. Jeg tror kanskje at før jeg gjør ferdig bolen så skal jeg strikke ferdig ermen.
Garnet er Per Gynt - om noen skulle lure.

Dette er et prosjekt som er ferdig da. Jeg har mer garn igjen - og pleddet ble ikke så stort egentlig, men... det holder. Det er stort nok til å ha i fanget mens jeg ser på tv og Lørva skal være fangbarn og ligge og gnage på disse tyggebeina sine.

Fargene ble mye klarere når pleddet ble vasket - jeg ble ordentlig paff over forvandlingen. Veldig moro!

1 kommentar:

  1. Oi, her var det jo masse nytt! :-D

    Det pleddet ble kjempefint, artig med diagonaleffekten.

    SvarSlett