Sider

fredag, juni 27, 2008

Sånn går'e med moder'n på besøk:

In English Please!

Mamma kom på besøk forleden dag, og som alltid så må man jo vise litt av hva som er laget siden sist. Hun ville lære seg å strikke "My Socalled scarf", og jeg har hatt lyst til å lære meg å hekle kjærlighetsknuter.
Så da er det bare å lete frem heklekrok, garn og garn og...
Jeg knota en del før jeg skjønte gangen i kjærlighetsknute-heklingen. Jeg knota egentlig nokså mye, men med en tålmodig moder ved siden av så gikk det greit. Jeg har skjønt 'knutingen' - og da er jo resten piece of cake. Og det er her representert ved det turkise garnet med litt knute-sjal henslengt over og en heklekrok som stikker ut av nøstet.
Garnet foran - det grønne mohairgarnet - viser jetpinneheklingen min. Det er noe knotete greier. Det går jo fort å få litt lengde på det, men det er noe knotete greier likevel. Jeg får se hvor fornøyd jeg er når jeg har gjort meg ferdig med dette skjerfet om det blir flere eller om det var nok med det ene.

I går var vi ute og spiste alle sammen, og mamma ville kjøpe litt garn til å strikke skjerfet i "My So Called"-teknikken. Så vi var innom en garnbutikk - plasserte den mannlige delen av følget i en platebutikk - og koste oss med å se på garn og snakke om hva man kunne gjort av... Jeg kjøpte meg tre nøster lestegarn (Regia tror jeg) som jeg har tenkt å strikke jaywalkers av, og så kjøpte jeg fire nøster Baby silk. De skal jeg bruke til skjerf.
Mamma handlet mer da... Det er litt greit å kunne si at jeg ikke var den som handlet mest garn - jeg får litt bedre samvittighet av det. Det vil si - jeg har ikke hang til dårlig samvittighet på grunn av garnkjøp - jeg har planer for alt jeg kjøper og det aller meste blir brukt til gaver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar