Sider

lørdag, november 18, 2006

Novemberengler og "Temmelig Hemmlig"

For noen uker siden dumpet det en pakke ned i postkassen vår. Den var fra mamma, og det fulgte med et kort. På det kortet stod:

"Hei Bobbelur. Denne her skal du ha nær senga, helst skal du henge den opp, men iallefall må den stå ved siden av. Håper ting bedrer seg, både med det ene og det andre. Hilsen mamma."

Oppi pakken lå det en engel. Den hadde gullkjortel og gullvinger, og den holdt på en liten gullharpe. Det eneste som ikke var gullmalt, var hodet og hendene.


Sist uke hadde hun og jeg en lang prat på telefonen. Det var nok ingen enkel prat for noen av oss, men en god og nødvendig samtale egentlig.
Og i løpet av samtalen kommer vi inn på engelen jeg fikk - hadde jeg hengt den opp på veggen over senga?? Jeg kunne ikke gjøre det syntes jeg, for det var litt grotesk å henge den i en snor rundt halsen dens, og ikke ble det rett å henge den i en snor rundt magen. Så jeg måtte svare henne at den stod på nattbordet.
Jeg måtte ha en engel over hodegjerdet også sa hun da. Egentlig måtte jeg ha en over min soveplass og en over mannens, og aller helst skulle jeg hatt en som satt i vinduskarmen også. Så i dag har jeg vært ute på englejakt. Og fant to små hvite guttengler til å henge på vegg, og en større engel som sitter og tenker. Kanskje han lurer på hvorfor vingene hans bare er gullbelagte på den ene siden?? Disse tre skal i alle fall på plass der mamma mente jeg skulle ha dem. De står ikke helt i stil med den første engelen, men jeg liker de litt mer enkle...
Så får vi iflg mammas ord sove godt om natten, de vonde drømmene skal holde seg unna, og så det siste da - det nærmer seg jul og tid for engler... Ser du mamma - jeg har ordnet??


Jeg leste i en eller annen blogg om ei som hadde "pc-start-håndarbeid". Det var søren meg ikke dumt, tenkte jeg, og jeg har laget meg et slikt jeg også. Nå er ikke fargen så sennepsgul - egentlig er den beige og kremhvit. men med dårlig taklys og dårlig kamera (mobilkamera) så håper jeg dere bærer over med fargemiss. Det skal i alle fall bli et skjerf. Og det inngår egentlig i Temmelig Hemmelig, men siden mottaker ikke leser her, så kan jeg jo vise det frem. ;-) Det er lagt opp på pinne 7 med 20 masker i Ara-garn. Rettstrikk frem og tilbake - helt enkelt.

Så håper jeg alle får en riktig god helg videre. Det er mild november og drøye måneden til jul...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar